Samsun’da Kahverengi Kokarcaya Karşı Kışlak Mücadelesi Başladı
Samsun’da tarım ürünlerine ciddi zarar veren kahverengi kokarca zararlısıyla mücadele kapsamında, İl Tarım ve Orman Müdürlüğü kışlaklarda (ev, ahır, depo gibi kapalı alanlar) ilaçlama çalışmalarına başladı.
İl Tarım ve Orman Müdürü Kemal Yılmaz, Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından sağlanan biyosidal ilaç ve koruyucu ekipmanlarla Şeyhli Mahallesi’nde ilaçlamaların başlatıldığını açıkladı. Yılmaz, havaların ısınmasıyla birlikte kokarcaların kışlaklardan çıkmaya başladığını belirterek, sıcaklığın 17 dereceye ulaşacağı döneme kadar bu çıkışların devam edeceğini söyledi.
“Kokarcaları sahaya ve tarım arazilerine yayılmadan kışlaklarda imha etmek istiyoruz. Böylece daha az emek ve daha az ilaç kullanarak ürünlerimizdeki zararın önüne geçmeyi hedefliyoruz” diyen Yılmaz, ekim ayında da 70 bin kışlağın ilaçlandığını hatırlattı.
Kahverengi kokarcanın fındık başta olmak üzere fasulye, mısır, sebze ve birçok tarım ürününü olumsuz etkilediğini vurgulayan Yılmaz, “Bu zararlı 300’den fazla üründe hasara yol açabiliyor. Polifag ve istilacı bir tür olduğu için mücadelesi topyekûn yapılmak zorunda. Tek bir kurumun değil, tüm paydaşların katılımıyla yürütülmesi gerekiyor. Samsun’da şu anda bu bilinçle hareket ediyoruz” ifadelerini kullandı.



Benzer Haberler
Samsun'da Traktör Dereye Devrildi: Ağır Yaralanan Sürücü Helikopterle Hastaneye Kaldırıldı
Emekli Komiser Yardımcısı Motosiklet Kazasında Hayatını Kaybetti
Kırıkkale'de Mühimmat İmha Sahasında Patlama: 2 Kişi Hayatını Kaybetti
Atakum TÜKODER Başkanı Turhan Akşen ’Den Çağrı: “Tüketici Bilincine Sahip Çıkalım, TÜKODER’E Üye Olalım ”
Samsun'da İki Öğrencinin Hayatını Kaybettiği Kazada Karar: Sürücüye 120 Bin Lira Para Cezası
Samsun'da Sevgili Kıskançlığı Felakete Yol Açtı
Samsun'da Silahlı Saldırı
Samsun'da Kavga Kanlı Bitti